Skip to Content
Gossip Girl reboot drukt nu al stempel op modewereld

Gossip Girl reboot drukt nu al stempel op modewereld

New Yorkse modemerken zien nu al verkoopcijfers stijgen, nog voor de eerste aflevering van Gossip Girl uitgezonden is.

De eerste aflevering van de Gossip Girl reboot is pas net op Streamz en HBO Max  te bekijken, maar op sociale media werden de outfits van Julien, Audrey, Zoya, Monet en Luna uit de Gossip Girl reboot al uitvoerig geanalyseerd en druk besproken. Instagram accounts zoals @gossipgirlstyleguide en @archivegossip posten op sneltempo verschillende statement pieces die ze zagen in de Gossip Girl trailer, op de red carpet of op paparazzi shots van de set. Hiermee beïnvloeden ze nù al de nieuwste modetrends: online en offline.

Story image

De Gossip Girl reboot is meegegroeid met zijn tijd, net zoals de reboot - en zit tjokvol Gen Z-fashion, samengesteld door de kundige Eric Daman - die ook verantwoordelijk was voor de iconische outfits van Blair en Serena. De ravissante ensembles doen toen en nu veel stof opwaaien in de modewereld. Want de sneakers, oorringen en handtassen die de Serena’s en de Blairs van 2021 dragen, bepalen sowieso de trends van het komende jaar. 

New Yorks luxemerk Monse liet zich voor hun nieuwste ‘back to school’ collectie rechtstreeks inspireren door Jordan Alexander (die de modieuze influencer Julien Calloway speelt in de reboot) en stuurde tijdens de productie- en draaidagen van de reboot enkele stukken op naar het kostuum departement van Gossip Girl, in de hoop dat er enkele stukken in de serie gebruikt zouden worden. Dat lukte ook, waardoor verkoopcijfers de lucht in schieten, zelfs nog voor de serie goed en wel uitgezonden was. Het resultaat van deze vruchtbare samenwerking met HBO Max ontvouwde zich in een heuse Gossip Girl modeshow eerder deze week, waarin Monse’s nieuwe collectie getoond werd in samenwerking met stylist Eric Daman.

Op de runway waren verschillende opvallende ontwerpen te zien die heel duidelijk geïnspireerd waren op de preppy stijl van de fashionista’s van Constance Billard, maar ook door sociale media. Gen Z’ers laten zich tegenwoordig bezielen door de laatste TikTok- en Instagramtrends van influencers en daarom liet Eric Daman zich tijdens het stylen leiden door social media: “Het is een cruciaal onderdeel van de verhaallijn en het plot - Julien is een bekende influencer op Constance Billard en in New York - waardoor ik de invloed van sociale media gewoon niet uit de weg kon gaan.” Daman bestuurde de stijl van streetstyle it-girls Sofia Richie, Kendall Jenner en Adut Akech op hun Instagram-kanalen en liet zich vooral door deze laatste inspireren voor Julien’s garderobe. Opvallend is wel dat de Upper East Side en diens stijl meer urban, casual en laid back is geworden: nieuwe Gossip Girl it-girl Julien heeft een impressionante verzameling sneakers.

Het is geen geheim dat het juiste kledingstuk in de juiste serie op het juiste personage kan zorgen voor een (r)evolutie in de modewereld: het gebeurde in Sex and the City, bij de film Clueless maar ook recenter in Euphoria. New Yorks modemerk Cinq à Sept kleedde al eerder Anne Hathaway en Sandra Bullock maar voorspelt nog meer fashion buzz bij de start van het nieuwste Gossip Girl seizoen: “Dit wordt dé high-profile serie waar iedereen het zal over hebben, waar iedereen naar zal kijken en zich door zal laten inspireren. Er zit een soort power achter.” aldus PR spokesperson Noreen Scott. 

Vanaf 9 juli kan je op Streamz zelf de extravagante outfits van Julien en haar vrienden bewonderen (en beoordelen) in de Gossip Girl reboot. Elke vrijdag wordt er een nieuwe aflevering gedropt.

Riema Reybrouck
Riema Reybrouck Press Officer, Post Bills Agency
Hanne Van Looveren
Hanne Van Looveren PR & Social Media Creative, Streamz

 

 

 

 

Over Streamz

Streamz is de Vlaamse streamingdienst, opgericht in september 2020 door DPG Media en Telenet. Op Streamz zijn de strafste lokale fictiereeksen van DPG Media (VTM), SBS (Play4) en VRT (Eén/Canvas) te zien, aangevuld met heel wat ‘Streamz Originals’ en uitgebreide catalogus content. Daarnaast heeft het platform een uitgebreid internationaal aanbod van o.a. HBO aangevuld met een kidszone, en op Streamz+ een extra aanbod aan honderden recente films. Streamz is beschikbaar voor iedereen in Vlaanderen via de Streamz-app en website streamz.be op alle toestellen (smartphone, tablet, laptop, smart tv, chromecast en Apple TV). 

Streamz
Medialaan 38 1800 Vilvoorde